Obserwując współczesny rynek i zachodzące w nim zmiany, można zauważyć, że przedsiębiorstwa poszukujące źródeł przewagi konkurencyjnej coraz częściej tworzą długofalowe strategie w oparciu o silne marki.

Moduł 1: poświęcony jest czynnikom przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw ze szczególnym uwzględnieniem roli silnej marki. Przedstawiona została istota przewagi konkurencyjnej oraz sposoby jej zdobywania przybliża definicje konkurencyjności oraz przewagi konkurencyjnej, sposoby jej zdobycia, znaczenie dla przedsiębiorstwa, omówione zostają strategie konkurencji, przewaga konkurencyjna oraz instrumenty konkurowania
Moduł 2: prezentuje charakterystykę marki, jako narzędzia budowania przewagi konkurencyjnej. Następnie uwaga skupiona zostaje na roli i znaczeniu, jakie w budowaniu przewagi konkurencyjnej odgrywa marka oraz jej ogromnym wpływie na decyzje zakupowe konsumentów. różne definicje oraz interpretacje pojęcia „marka”, pozycjonuje markę wobec produktu oraz firmy, przybliża funkcje marki, cykl życia marki, ujęcie marki z perspektywy konsumenta jak i producenta, pozycjonowanie marki
Każdy uczestnik szkolenia uzyskuje certyfikat ukończenia szkolenia.